Přirozená povodeň na toku Moravská Dyje

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Věcná část > Druhy a rozsah ohrožení povodněmi > Přirozená povodeň >

Přirozená povodeň na toku Moravská Dyje

úsek pod průmyslovým podnikem - P01 až P14 ř.km 22,081 až 23,023

V tomto úseku toku je koryto toku kapacitní pouze na Q1 až Q2 a již při Q5 dochází k velkým rozlivům. Zástavba je však až za hranou údolní nivy, a tak začíná být ohrožována až při povodni větší než Q100.

Na levém břehu je železnice, která je v celé délce tohoto úseku nad Q500.

úsek mezi průmyslovým podnikem a mostem P20M P14 až P20M ř.km 23,023 až 23,423

Průmyslový podnik na pravém břehu je významně zaplavován povodní Q20. Při Q5 však již dochází k zaplavování prvních nemovitostí. Totéž platí pro celý pravý břeh až k mostu P20M.

Na levém břehu je železnice, která je v celé délce tohoto úseku nad Q100. V tomto úseku jsou při Q100 na levém břehu za železnicí zaplavovány některé nemovitosti. K zaplavení ale dochází z Vápovky, nikoliv z Moravské Dyje.

úsek mezi mostem P20M a soutokem s Vápovkou - P20M až P26 ř.km 23,423 až 23,602

V tomto úseku nad mostem je kapacita koryta Q5. Při povodni Q10 je již zaplaveno parkoviště na pravém břehu i přilehlé objekty.

Pro levý břeh platí totéž, co pod mostem P20M. Na levém břehu je železnice, která je v celé délce tohoto úseku nad Q100. V tomto úseku jsou při Q100 na levém břehu za železnicí zaplavovány některé nemovitosti. K zaplavení ale dochází z Vápovky, nikoliv z Moravské Dyje.

úsek od soutoku s Vápovkou až po silniční most P35M - P26 až P35M ř.km 23,602 až 24,351

Kapacita pravého břehu kolísá mezi Q2 až Q100. Kritickým místem je úsek přímo pod mostem P35M, kde dochází k zaplavování nemovitostí již při průtoku Q5. Na levém břehu je železnice v celé délce kapacitní na Q100. Těsně pod mostem P35M jsou na levém břehu mezi vodním tokem a železnicí nemovitosti zaplavované při průtoku Q100.

úsek mezi mosty P35M a P47M, ř.km 24,351 až 25,174

V tomto úseku jsou na obou březích průmyslové závody. Zatímco levý břeh je v celém úseku bezpečně nad Q100, na pravém břehu je vybudována protipovodňová ochrana na průtok větší než Q20. Již při Q50 ale dojde k zaplavení výrobního závodu.

úsek Velký Pěčín - mezi profily P70L až P88, ř.km 29,313 až 31,398

V celém úseku Velkého Pěčína je kapacita koryta cca Q1 až Q2. Inundace je velmi plochá a tak povodeň Q5 zaplavuje prakticky celou údolní nivu. Ohrožených objektů zde ale není mnoho. Na levém břehu je železnice celá nad Q100 a zástavba je až nad touto železnicí. Na pravém břehu je v prostoru mostu P76M (pod i nad mostem) několik nemovitostí v dosahu záplavy Q20.

Přímo pod Černčínským rybníkem je na levém břehu několik nemovitostí v dosahu Q100.

úsek Velký Pěčín mezi profily P70L až P88, ř.km 29,313 až 31,398

V celém úseku Velkého Pěčína je kapacita koryta cca Q1 až Q2. Inundace je velmi plochá a tak povodeň Q5 zaplavuje prakticky celou údolní nivu. Ohrožených objektů zde ale není mnoho. Na levém

břehu je železnice celá nad Q100 a zástavba je až nad touto železnicí. Na pravém břehu je v prostoru mostu P76M (pod i nad mostem) několik nemovitostí v dosahu záplavy Q20.

Přímo pod Černčínským rybníkem je na levém břehu několik nemovitostí v dosahu Q100.

Zdroj: Dačice - vodní stavy a povodňové ohrožení; Hydrosoft Veleslavín s.r.o., 2013


Věcná část > Druhy a rozsah ohrožení povodněmi > Přirozená povodeň > Přirozená povodeň na toku Moravská Dyje

   | tisk | nahoru |

stránka b_druhy_prirozene_MD.htm aktualizována: 23.02.2023, publikována: 31.10.2023