Statut a jednací řád Povodňové komise statutárního města České Budějovice

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část > Povodňové komise >

Statut a jednací řád Povodňové komise statutárního města České Budějovice

1)Povodňová komise statutárního města České Budějovice (dále jen „Komise") je zřízena Radou města České Budějovice podle § 78 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, v platném znění (dále jen zákon).

2)Komise je stálou komisí Rady města, která jmenuje a odvolává její členy. Jmenovací listiny podepisuje primátor.

3)Komise je v době povodně povodňovým orgánem. Komise vykonává všechny činnosti, které dle zákona povodňovému orgánu v době povodně přísluší.

4)Komise je podřízena Povodňové komisi obce s rozšířenou působností České Budějovice.

1)Komise má třináct členů.

2)Předsedou komise je primátor, který řídí její činnost.

3)V případě souběhu činností Komise a povodňové komise obce s rozšířenou působností pověří primátor řízením Komise některého z jejích členů, který vykonává funkci náměstka primátora a není-li ho, jiného člena Komise.

4)Administrativní a organizační činnost Komise zajišťuje její tajemník, kterého jmenuje Rada města z řad pracovníků Magistrátu města České Budějovice (dále jen „Magistrát").

5)Členy Komise jsou vždy jmenováni zástupci:

a)statutárního města České Budějovice – osoby vykonávající funkci náměstka primátora

b)Povodí Vltavy s. p., závod Horní Vltava

c)Lesy a rybníky města Českých Budějovic s.r.o.

d)ČEVAK, a. s.

e)Městské policie České Budějovice

f)Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje

g)Policie ČR

h)Zaměstnanci Magistrátu zařazení v odborech a odděleních: odbor životního prostředí, investiční odbor, odbor vnitřních věcí, odbor dopravy a silničního hospodářství, oddělení krizového řízení.

6)Sídlem komise je budova Magistrátu města České Budějovice, nám. Přemysla Otakara II.

7)V případě svolání Krizového štábu obce s rozšířenou působností České Budějovice (dále jen „Krizový štáb") z důvodu povodně se sídlo Komise přesouvá s okamžitou platností do budov Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, Pražská 52b. Komise se pak stává součástí Krizového štábu a plní své úkoly i nadále.

8)Pokud dojde k vyhlášení krizového stavu (dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů), přejímá řízení ochrany před povodněmi orgán, který je k tomu podle tohoto zákona příslušný.

1)Komise zahajuje svou činnost, jestliže:

a)na některém z míst toku města, na kterém jsou stanoveny rozhodné stavy, dojde k povodňové aktivitě, a je vyhlášen druhý stupeň povodňové aktivity (2 SPA, pohotovost)

b)tak rozhodne předseda Komise na návrh členů komise, na základě hydrometeorologické předpovědi, na podnět správce toku, na základě zákona,

c)dojde upozornění od nadřízené povodňové komise o možné povodni.

2)Komisi svolává předseda nebo pověřený člen, a to cestou krajského operačního střediska HZS Jčk (dále jen „KOPIS"), ihned po vzniku důvodu. Při aktivaci uvede místo a čas svolání.

3)Členové Komise mohou pro účely svozu či přesunu na místo svolání Komise požádat a využít služeb (vozidel) městské policie.

4)Vozidlo pro potřeby Komise v místě jednání zajistí člen Komise z odboru investičního.

1)Předseda Komise a členové, kteří dali podnět ke svolání komise, plní všechny úkoly Komise a to až do prvního zasedání Komise.

2)Komise zajišťuje:

a)varování osob v územním obvodu,

b)informování sousedních obcí po toku a nadřízený povodňový orgán,

c)vyhlášení a odvolání stupňů povodňové aktivity (SPA),

d)organizaci, řízení a koordinaci opatření na ochranu před povodněmi (za spolupráce správců vodních toků, HZS, MP, PČR)

e)vyžádání osobní a věcné pomoci od orgánů, fyzických a právnických osob,

f)evakuaci, dočasné ubytování a stravování evakuovaných občanů,

g)nutnou hygienickou a zdravotnickou péči, náhradní zásobování, dopravu a další povodní narušené funkce území,

h)vedení záznamů v povodňové knize.

3)Komise může požádat nadřízený povodňový orgán o převzetí řízení ochrany před povodněmi, jestliže není vlastními silami schopna tuto ochranu zajistit. Komise je pak nadále činná dle pokynů a koordinace vyššího povodňového orgánu.

4)Činnost Komise, její organizace a součinnost s ostatními složkami je prověřována taktickými cvičeními nebo zasedáními v intervalu jedenkrát za rok.

5)Činnost Komise ukončuje předseda, pominou-li důvody, které ji vyvolaly a jsou-li provedena veškerá opatření, o nichž Komise rozhoduje.

1)Členové Komise se účastní jednání Komise. V případě potřebnosti členů na jiných místech, rozhodne předseda Komise o jejich uvolnění. Nepřestávají však plnit úkoly Komise, komunikují s ostatními členy a jsou stále dosažitelní.

1)Tento statut nabývá platnosti a účinnosti dnem schválení Radou města České Budějovice.

2)Stejným dnem končí platnost Statutu povodňové komise města České Budějovice přijatý usnesením Rady města č. 973/2011.

3)Tento Statut Povodňové komise statutárního města České Budějovice byl schválen Radou města dne 7. 3. 2012, usnesením č. 442/2012.

 

Mgr. Juraj Thoma, v. r.
primátor statutárního města
České Budějovice

Soubor: p__statut.htm


Organizační část > Povodňové komise > Statut a jednací řád Povodňové komise statutárního města České Budějovice

   | tisk | nahoru |

stránka aktualizována: 04.01.2020, publikována: 03.02.2020